Ne Mutlu Türküm Diyene

13 Kasım 2012 Salı


En nihayetinde

frontosa
Frontosalarım yeni akvaryumun keyfni sürüyor :)
Uzuuun ama çoook uzun zamandır aklımda olan şeyi gerçekleştirdim odama bir metrelik akvaryum aldım :) Odam minnacıktı zaten şimdi akvaryumla beraber sanki iki tane yatağım varmışcasına iyicene ufaldı.Boru değil ikiyüz litrelik kocaman bi tank. Kurulumu yaptığımızdan bu yana bir haftadan fazla oldu ama hala gözüm alışabilmiş değil.Eskiside pek ufak sayılmazdı lakin bu bambaşka bişey artık epeyce yeni bir akvaruma geçmeyi düşünmüyorum ziyadesiyle yeter bu bana.

Neyse efenim lollacığım sağolsun haftasonu bize ziyarete geldi hertürlü yardımlarını seferber etti benim için. Emekse emek, terse ter, gözyaşıysa gözyaşı berebarce kahvelerimizi içerek muhebbetin dibine vurarak kurduk muhteremi ama pek şeker oldu öyle böyle değil al eline çayını otur karşısına yudumlaya yudumlaya hayallere dal.

Kurulumdan sonra friendfeed'de resimlerinden bi kuple yayınladım artık hangi kem gözlü şahsiyet nazar ettiyse bitkilerimden biri çürüdü :/

Akvaryumu almışken bununla yetinmeyen ben gittim birde kocaman JBL Cristal Profi 901 e greenline dış filtre aldım.Allahtan bizim semtteki akvaryumcu kampanyalı çekmiş malları da bana oldukça güzel bir indirim yaptı,yoksa almam imkansızdı. Piyasada fiyatlar tabiri caizse uçmuş vaziyette neredeyse benim akvaryumla dış filtrenin toplam fiyatına satıyorlar aynı dış filtreyi.


jbl_cristal_profi_901_e_greenline
JBL Cristal Profi 901 e greenline

Dış filtre almayı düşünen arkadaşlara benden uyarı!!! aman diyeyim uyanık akvaryumculara kanıp çin malı dandik mallardan almayın uzun vadede harcadığı fazladan elektirikle maliyeti hemen hemen aynı paraya denk geliyor ayrıca yanında bonus olarak gelen sızdırma ve gürültü problemleriyle cebelleşeceğinizde cabası az sıkın bütçeyi taksit maksit yapın yinede kaliteli ürün alın.JBL'in negatif yönü emiş aparatı ve su çıkışında kullanılan şelale aparatının çok dandik olması ha birde su içindeki minik partikülleri çok tutamıyor, sanırım ya elyaf kullanılmadığından ya da henüz yeni kurulduğundan dolayı zamanla o da hallolur bekleyip göreceğiz.Şu yazıyı yazdığım odada duyabildiğim yegane ses bilgisayarın fan sesi düşünün :) cayır cayır çalışan koca dış filtrenin sesi akvaryumun iç fltresinin sesinden daha az bazen yanından geçerken durdumu la yoksa bu diye kulağımı yaklaştırıyorum.

Bu vesileyle yine akvaryumcu yolları gözüktü bana Ankara piyasası kadar dandik bi piyasa yok gerçi diğer illere nazaran daha iyi ama çok yetersiz.Aradığın balığı uygun bir fiyata bulman mümkün değil.Ya balıklar hasta çıkıyor ya çok pahalı ya hiç bulamıyorsun.Koca Ankara'da düzenli olarak leptosoma,black camerun calvus,brichardi,brevis gibi tanganyika balıkları satan bi yer yok arkadaş illa ithalatçının getirtmesini bekliyeceksin. Ayrıca henüz balıkların yeni geldiği vakitlerde akvaryumcularda bulunmak için dua etmen gerekiyor yoksa hemencik bitiveriyor.İşin kötüsü hobicilerde de pek yok ve olanda oldukça zahmetli büyüyen türler olduğundan biraz tuzlu.

Hele hele G.Amerika cüce cichlid türlerinin durumu içler acısı hobiciler dışında bulmak neredeyse imkansız varsa yoksa malawi ve tropheus

Kafanızı çok şişirmeyeyim gideyimde balıcıklarıma bakayım az daha acıkmıştır keratalar :)

0 Yorumgaçlı Okurcan:

Yorum Gönder

Dök içinden geçeni

Yeni kayıtlar Önceki kayıtlar Anasayfa