Ne Mutlu Türküm Diyene

22 Kasım 2010 Pazartesi


Balıklar geldi

Sarı PrensesBu gün nihayet akvaryumda biyolojik denge oluşması ve içinde hastalıklara yol açacak etkenlerin olup olmadığını görebilmek amacıyla iki tane sarı prenses cinsi Cichlid aldım.İnşallah bir problem çıkmaz.Takriben bir hafta kadar akvaryumda tutmayı düşünüyorum sonra akvaryumcuya iade edeceğim büyük ihtimalle zira almayı planladığım Cichlid türleri farklı bir gölden aralarında problem yaşanmasını istemiyorum.Birbirlerini didiklemeye başlarlar bir gıdım huzur versin diye kurduğum akvaryum bende stres yaratır.Şimdilik bir mesele yok sarı prensesler ilk yemlerini yedi ve akvaryumu keşfetmekle uğraşıyorlar.Daha önce akvaryumdan bahsettiğimde fotoğraf isteyen arkadaşlar için fotoğrafda çektim biraz amatörce ama idare edin :)

8 Yorumgaçlı Okurcan:

Mia Wallace on 22 Kasım 2010 10:10 dedi ki...

akvaryum.. saatlerce izleyebilirim

cemo on 22 Kasım 2010 13:34 dedi ki...

Akvaryum'u tam oturtayım gel bize izle :)

Beyaz Piyon on 22 Kasım 2010 15:15 dedi ki...

eğer yalnızca iki tane ciklet varsa birinin yakın bir zamanda öleceğine bahse girebilirim. (bende malawi cichlid var, birlikte 4 sene geçirdik, 5inci seneye yelken açağız yakında.) akvaryum konusunda birkaç kitap var, sanırım okumaktan her sayfasını ezberledim, önerebilirim. Akvaryumumda 4 senedir tek başına yaşıyan balığımın yanına 3-4 kez 1 yada 2 tane aynı tür balık koydum, birkaç haftaya kalmadı kuyruğunu yiyip ölmelerine neden oldu. Aynı şey başına gelebilir. Cichlid'ler kalabalık sürü yaşamadıklarında hırçınlaşırlar. (kendimi artık bir akvaryum uzmanı olarak görüyorum. -bu konuda mütevazi olmamı bekleme, bir balığı 5 seneye yakın ölmeden beslemek birçok insana nasip olmaz-) Ve önerim şudur ki: birbirlerini didiklemeye devam ediyorlarsa ayır onları, yoksa güçlü olmayan ölür :) Ve çok para dökeceksin gibime geliyor, chicled tatlı su balıklarının efendisidir bana göre. En iyi ve en pahalı seçimi yapmışsın. :)

cemo on 22 Kasım 2010 15:43 dedi ki...

Teşekkürler mockingbird bende aşşağı yukarı aralıklarla 17 senedir japon balığı ile başlayarak canlı doğuran, labirentliler ve cichlid türlerinden besledim.Şimdi akvaryumda bulunanlar test balığı eğer uzun süreli bu türden devam edecek olsaydım koloni şeklinde en az 4 bireyden oluşan topluluk olarak alırdım.Aldığım balıklar yavru ve dişi-erkek dediğin olasılık çok az yinede gözümün önden ayırmıyorum.

Ayrıca tebrik ederim 5 sene bir balığı akvaryumda barındırmak kolay değil.

Tjaala on 22 Kasım 2010 22:52 dedi ki...

Once seni atsaydik icine oyle test etseydik :D

KELEBEK on 23 Kasım 2010 01:34 dedi ki...

vallhi arkadaşı bende teberik ederim ben bilinçsizce yaptım o hatayı bir yunan misafirim taaa yunanistanlardan gelip benim akvaryumuma eğilip 20 tane cichlidime bakarak yunanca bunlar 1 aya kalmaz ölür demişti gerçekten adamın dediği gibide oldu 1 ay içinde hepsi öldü sonra araştırdımki bu balıkların özleliği buymuş şu anda koca akvaryumda cüce vatos diye aldığım ama kendisinin devasa bir yaratığa dönüşmeye doğru gözlemlediğim bir vatosum var ne alsamda koysam akvaryuma bilemedim onların ölümü benide çok sarstı bir hayvan sever olarak beslemediğim hayvan bir balık kalmıştı keşke hiç girişmeseydim diyorum ama şimdi koskocaman harika bir akvaryumum var içinde balık yok hemşom sen hangi tür balığı koyarsan bende koyarım artık bu balık işi bana göre değilmiş onları başkasının evinde izlemek daha güzelmiş geçte olsa anladım ama hala içimde bir besleme hevesi var :) çankayada organik pazar yerinin karşısında iki bina ötede bir petshop var orda harika çeşit çeşit balık var bir gitmeni öneririm hayranlık uyandırcak mercanlarda mevcut adını bilmiyorum ama bulursun hemen o pazarın karşısı ...

cemo on 23 Kasım 2010 07:17 dedi ki...

Tjaala test olarak beni atarsak balıklara kim bakacak :)

KELEBEK hemşo zaten davulun sesi uzaktan hoş gelir diye boşa dememişler.Balıkları ulustaki balıkçılardan alıcam büyük ihtimal çok hesaplı oluyor orası.Sen en iyisi japon besle renkli renkli ve kolay ölmezler hemde ucuz.

Tjaala on 23 Kasım 2010 11:25 dedi ki...

ben bakarim ;p

Yorum Gönder

Dök içinden geçeni

Yeni kayıtlar Önceki kayıtlar Anasayfa