Ne Mutlu Türküm Diyene

2 Ağustos 2009 Pazar


Akvaryum Kurasım Geldi

akvaryum

Evet yalnış duymadınız evde oturup ah ne yapsam ne yapsam diye fikir jimnastiği sporuyla iştigal ederken aklıma geldi ulan ben eskiden balık beslerdim şimdi niye beslemiyorum hadi gideyim Akvaryum alayım içine 3-5 balık koyayım dedim.Akabinde ev ahalisiyle paylaştım fikrimi Babam yine her zamanki gibi baştan direndi evladım alıp napcan "Bir yere giderken falan kime bırakıcaz" bahanesini öne sürdü amma velakin bu bahane baştan çürüdü zaten senede en kabadayı bir sefer şehir dışına çıkan ahali için evde olmamak, balığı yemleyememek gibi bir bahane olmazdı.Annem de geleneksel olarak hala hayır demekte direnmekte amma velakin o da emri vaki durumunda birşey diyemeyecek.

Neyse efenim ilk olarak Akvaryum'u nereye koyacağımı düşündüm odam ardiye pozisyonunda olduğundan dolayı fazla bir seçeneğim yoktu,salona koysam elimde cigaramla rahat rahat oturup izleyemeyecektim ne yapalım yine mecburi istikamet odam oldu.Gözüme şifonyeri kestirdim Akvaryum için ölçülerini aldım.Babamın koluna girip camcıya kadar gittik fiyat aldık.Efenim ölçüler Boy:55 cm, En:45 cm, Yükseklik:50 cm bu boyuttaki Akvaryum için 6 mm cam ve en kaliteli silikon kullanılırsa doğrama hariç 50 TL ediyormuş yok eğer kalitesiz silikon olursa camcı bizden silikon parası almayacak ve 35 TL maliyetli olacak düşünüp, taşınıp, birazda kaşındıktan sonra en iyisinden olsun bari dedim.Kalitesiz silikonda akvaryumun içinde boş yere 2-3 gün su bekletmem gerekecek,kaliteli melzeme ile ise silikon kuruduktan hemen sonra bile içinde balık beslemeye başlayabilecekmişim.Risk almaya gerek yok sonuçta besleyeceğim canlıların vebali sorumluluğu üzerimde olacak...Başlarına sırf silikon yüzünden bişey gelirse çok üzülürüm.

ayışığı yengeç kiraz karides

Neyse efenim daha sonra geldi içinde ne besleyeceğim sorunsalına.Önceki akvaryumumda yaklaşık 1.5 - 2 yıl boyunca chiclid beslemiştim ahli, sarı prenses,zebra gibi türleri denemiştim zaten,canlı doğuranlar (lepistes,plati,moli) konusunda uzman sayılırım en güzeli onlara geri dönmek böylece ekstradan beslemek istediğim Ayışığı Yengeç(solda),Kiraz Karides(sağda) gibi yan türleride gönül rahatlığıyla Akvaryum'umda bulundurabilirim belki bakarsınız içine bulabilirsem semender bile koyarım.

0 Yorumgaçlı Okurcan:

Yorum Gönder

Dök içinden geçeni

Yeni kayıtlar Önceki kayıtlar Anasayfa